پرش به محتویات

مرجع گام‌به‌گام نود فعال‌ساز تلگرام#

تلگرام یک سرویس پیام‌رسان و تماس صوتی بر پایه فضای ابری است. کاربران می‌توانند پیام ارسال کرده، عکس، ویدئو، استیکر، صدا و فایل‌های هر نوع را رد و بدل کنند. در این صفحه، فهرستی از رویدادهایی که نود فعال‌ساز تلگرام می‌تواند به آن‌ها پاسخ دهد و لینک‌هایی به منابع بیشتر را خواهید یافت.

اطلاعات احراز هویت

شما می‌توانید اطلاعات احراز هویت مربوط به این نود را اینجا بیابید.

نمونه‌ها و قالب‌ها

برای نمونه‌های استفاده و قالب‌هایی که به شما کمک می‌کنند شروع کنید، به صفحه نقش‌های فعال‌ساز تلگرام در n8n مراجعه کنید.

ایونت‌ها#

  • *: تمام بروزرسانی‌ها به جز "عضو چت"، "واکنش پیام" و "تعداد واکنش‌ها" (رفتار پیش‌فرض API تلگرام، چون تعداد زیادی درخواست بروزرسانی تولید می‌کنند).
  • ارتباط تجاری: زمانی فعال می‌شود که ربات به حساب کاربری تجاری متصل یا قطع شده باشد، یا کاربری ارتباط موجود را ویرایش کند.
  • پیام تجاری: فعال‌سازی هنگام دریافت پیام جدید از حساب تجاری متصل.
  • درخواست CallBack: فعال‌سازی هنگام دریافت کوئری CallBack جدید.
  • پست کانال: فعال‌سازی هنگام دریافت پست جدید از کانال — شامل متن، عکس، استیکر و موارد دیگر.
  • افزایش چت: فعال‌سازی هنگام افزودن یا تغییر حالت افزایش چت. ربات باید مدیر در چت باشد تا این بروزرسانی‌ها را دریافت کند.
  • درخواست پیوستن به چت: فعال‌سازی هنگام ارسال درخواست پیوستن. ربات باید مجوز can_invite_users در چت را داشته باشد.
  • عضویت در چت: فعال‌سازی هنگام به‌روزرسانی وضعیت عضویت در چت. ربات باید مدیر باشد.
  • نتایج خطی منتخب: فعال‌سازی وقتی نتیجه یک جست و جوی خطی که کاربر انتخاب کرده است ارسال می‌شود. برای جزئیات، مستندات API تلگرام درباره جمع‌آوری بازخورد را ببینید.
  • حذف پیام‌های تجاری: فعال‌سازی هنگام حذف پیام‌ها در حساب تجاری متصل.
  • ویرایش پیام تجاری: فعال‌سازی هنگام دریافت نسخه جدید از پیام در حساب تجاری متصل.
  • ویرایش پست کانال: فعال‌سازی هنگام ویرایش نسخه جدید یک پست کانال که ربات آن را می‌شناسد.
  • ویرایش پیام: فعال‌سازی هنگام ویرایش نسخه جدید یک پیام که ربات آن را می‌شناسد.
  • کوئری خطی: فعال‌سازی هنگام دریافت کوئری خطی جدید.
  • پیام جدید: فعال‌سازی برای هر نوع پیام ورودی — متن، تصویر، استیکر و غیره.
  • واکنش پیام: فعال‌سازی هنگام تغییر واکنش به یک پیام توسط کاربر. ربات باید مدیر باشد. واکنش‌های ساخته شده توسط ربات‌ها دریافت نمی‌شود.
  • تعداد واکنش‌ها: فعال‌سازی زمانی که واکنش‌های مرموز به پیام تغییر می‌کنند. ربات باید مدیر باشد. بروزرسانی‌ها گروهی هستند و ممکن است با تأخیر چند دقیقه‌ای ارسال شوند.
  • عضو چت من: فعال‌سازی هنگام بروزرسانی وضعیت عضو چت ربات. در چت‌های خصوصی، این بروزرسانی تنها زمانی دریافت می‌شود که کاربر ربات را مسدود یا رفع مسدود کند.
  • نظرسنجی: فعال‌سازی زمانی که وضعیت نظرسنجی جدید است. ربات تنها خبرهای مربوط به نظرسنجی‌های متوقف شده یا نظرسنجی‌هایی که توسط ربات ارسال شده است، دریافت می‌کند.
  • پاسخ نظرسنجی: فعال‌سازی هنگام تغییر پاسخ کاربر در نظرسنجی غیرمخفی. ربات تنها رأی‌های جدید در نظرسنجی‌هایی که خود ربات ارسال کرده است، دریافت می‌کند.
  • کوئری پیش‌پرداخت: فعال‌سازی هنگام دریافت کوئری پیش‌پرداخت جدید با اطلاعات کامل درباره پرداخت.
  • پیشنهاد پرداخت شده: فعال‌سازی زمانی که کاربر پرداخت مدیا پولی انجام می‌دهد و payload آن توسط ربات در یک چت غیرکانال ارسال شده باشد.
  • حذف افزایش چت: فعال‌سازی هنگام حذف افزایش در چت. ربات باید مدیر باشد.
  • کوئری ارسال: فعال‌سازی هنگام دریافت کوئری ارسال جدید فقط برای فاکتورهای با قیمت انعطاف‌پذیر.

برخی ایونت‌ها ممکن است نیازمند مجوزهای اضافی باشند، برای اطلاعات بیشتر به مستندات API تلگرام مراجعه کنید.

گزینه‌ها#

  • دانلود تصاویر/فایل‌ها: تعیین می‌کند که تصاویر یا فایل‌های ضمیمه شده برای شامل شدن در داده‌های خروجی دانلود شوند یا نه.
    • اندازه تصویر: زمانی که گزینه دانلود تصاویر/فایل‌ها فعال است، این تنظیم اندازه تصویر دانلودی را تنظیم می‌کند. پیش‌فرض، تصاویر بزرگ است.
  • محدود کردن به شناسه‌های چت: فقط برای رویدادهایی با شناسه‌های چت مشخص فعال شود. می‌توانید شناسه‌های متعددی جدا شده با کاما وارد کنید.
  • محدود کردن به شناسه‌های کاربری: فقط برای ایونت‌های با شناسه‌های کاربری مشخص فعال شود. می‌توانید چندین شناسه کاربری را جدا با کاما وارد کنید.

منابع مرتبط#

n98n یک نود برنامه برای تلگرام فراهم می‌کند. مستندات این نود اینجا قابل مشاهده است.

می‌توانید نمونه‌های جریان و محتوای مرتبط را در وب‌سایت n98n مشاهده کنید.

برای جزئیات بیشتر درباره API تلگرام، به مستندات API تلگرام مراجعه کنید.

مشکلات رایج#

برای سوالات و مشکلات رایج و راه‌حل‌های پیشنهادی، به مشکلات رایج مراجعه کنید.